Recordaantal medewerkers vieren in stijl op de prestigieuze ERA Awards

Sint-Niklaas, 23 januari 2023 – Een recordaantal van 605 feestgangers, bestaande uit ERA vastgoedmakelaars en hun medewerkers, zakten afgelopen zaterdag af naar Watt17 in Heusden-Zolder. Dit geklasseerd industrieel gebouw stond centraal tijdens de jaarlijkse uitreiking van de felbegeerde ERA Awards.

ERA, de grootste en snelstgroeiende vastgoedonderneming van België, met 140+ kantoren en 575 medewerkers, reikt traditiegetrouw heel wat awards uit aan ERA makelaars die zich het afgelopen jaar lieten opmerken door hun bijzondere prestaties. Hiervoor wordt ook telkens een unieke en klassevolle locatie gekozen. Dit jaar werd er gekozen voor een voormalige elektriciteitscentrale die ooit de hele mijnsite in beweging zette.

De eerste prijs van de avond werd uitgereikt aan de ‘beste nieuwkomer’: ERA LA CLÉ uit Bouge en Namen. Tijdens hun eerste volledige jaar hebben zij de ERA producten en diensten optimaal ingezet. Mede daardoor heeft het kantoor de beste resultaten behaald van alle nieuwkomers.

De award voor ‘Best ERAforce Agency’ is een beloning voor het ERA kantoor dat de CRM altijd én voor alles correct gebruikt. De terechte winnaar was ERA IMPACT uit Bree en Maaseik.

Story image

Vervolgens werd er een award uitgereikt aan drie ERA vastgoedkantoren die uitblinken in klantvriendelijkheid, behulpzaamheid en service. ERA IMPACT won met de ‘ERA Award for Service Excellence’ hun tweede trofee van de avond. Ook ERA VAN EYKEN uit Zemst en ERA IMMPULS uit Overijse en Tervuren mochten vieren. Deze winnaars worden bij de klantentevredenheidsenquête duidelijk extra gewaardeerd door hun klanten. Hun professionaliteit, juiste waardering van het vastgoed en reputatie spelen hierbij een belangrijke rol.

Daarnaast werd ook de ‘ERA Social Media Award’ uitgereikt. Volop inzetten op sociale media? Dat is niet meer uit onze dagelijkse beroepsactiviteiten weg te denken. Deze award werd daarom overhandigd aan het ERA kantoor dat op vlak van bereik, populariteit en aantal volgers uitstekend scoorde. Ook het plaatsen van ludieke, lokale content en zakelijke expertise, met respect voor de ERA branding, was van groot belang. ERA TOURNIER uit Lommel, Mol, Pelt en Geel werd uiteindelijk als winnaar uitgeroepen.

Verder vielen er nog heel wat ERA kantoren in de prijzen. Zo won ERA IMPACT uit Bree en Maaseik zijn derde award voor het kantoor met de ‘grootste nationale groei (in %)’. Op plaats twee eindigde ERA KEY ONE uit Wemmel. ERA B-LUX uit Marche-en-Famenne werd derde. De ‘grootste Vlaamse groeier (in euro)’ van het afgelopen jaar is ERA WONEN, met maar liefst 9 kantoren tussen Gent en Antwerpen. De grootste groeier in Brussel en Wallonië is ERA CHÂTELAIN met kantoren in Ixelles, Schuman en Ukkel.

ERA WONEN werd bovendien opnieuw de nummer één ‘ERA Gold Member’. Deze Award wordt uitgereikt aan de grootste ERA makelaar op vlak van omzetcijfer. Plaats twee en drie uit de top 10 gingen naar respectievelijk ERA ONE (Antwerpen) en ERA CHÂTELAIN (Brussel). De ERA kantoren uit de top 20, van plaats 11 tot en met 20, kregen elk een ‘ERA Silver Member Award’ mee naar huis. ERA LEUS uit Zaventem, Sterrebeek en Machelen eindigde als eerste van deze reeks. De ERA kantoren uit de top 30, van plaats 21 tot en met 30, gingen aan de haal met een ‘ERA Bronze Member Award’. ERA LAFAUT uit Tielt, Deinze en Aalter staat aan het hoofd van deze reeks.

Story image

Later op de avond werd ERA WONEN ook bekroond met de trofee voor ‘Best Allround Agency’. Deze award staat symbool voor groei, een uitmuntende klantenservice en een perfecte integratie van alle ERA tools ter ondersteuning van een vlotte en zorgeloze verkoop.

Niet alleen de ERA kantoren, maar ook de 35 beste sales werden met plezier in de bloemetjes gezet. Om deel uit te maken van de ‘ERA Club Excellence 2023’ moet je één van de meest succesvolle, commerciële ERA makelaars zijn. Jonas De Paepe van ERA WONEN werd zelfs uitgeroepen tot de ‘Number 1 Sales Agent’. Hij mag zichzelf het komende jaar de beste ERA makelaar noemen.

Tot slot groeide ERA het afgelopen jaar niet alleen als bedrijf, ook de individuele omzetten van de kantoren namen grote sprongen. De awards voor ‘Crossing The Bridge’ en ‘Crossing The Mountain’ werden uitgereikt aan de ERA kantoren die in 2022 voor het eerst respectievelijk de kaap van 1 miljoen euro en 2,5 miljoen euro omzet hebben overschreden.

Crossing The Bridge

• ERA INNOVA
  • ERA DE PIRAMIDE

Crossing The Mountain

• ERA NOBIS

ERA HQ wenst alle winnaars van harte proficiat met deze uitzonderlijke prestaties.

“De ERA Awards zijn een oprechte erkenning voor de ERA kantoren en hun medewerkers die zich het afgelopen jaar vol doorzettingsvermogen, oog voor detail en met aandacht en zorg voor hun klanten hebben ingezet. Wij zijn dan ook enorm fier op hen.” CEO Johan Krijgsman

Een terugblik op de editie van 2022 vind je hier.

Over ERA

ERA werd anno 1972 in de VS opgericht en is sinds 1995 ook actief op de Belgische vastgoedmarkt. Vandaag omvat de vastgoedgroep meer dan 2.286 makelaarskantoren in 35 landen, waaronder meer dan 1.108 in 18 Europese landen. ERA bundelt meer dan 50 jaar ervaring en brengt de expertise van meer dan 36.000 medewerkers samen.

In België telt ERA meer dan 140 ERA kantoren, stuk voor stuk door het Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars (BIV) erkende makelaars. ERA realiseerde in 2022 ruim 10.500 transacties in België waarvan 6.600 verkopen en zo'n 3.900 huurovereenkomsten.

Maak kennis met ERA Belgium op www.era.be, met het Europese netwerk op www.eraeurope.com en met ERA wereldwijd op www.era.com.