ERA richt zijn pijlen op Brussel en Wallonië

9 nieuwe kantoren en meer dan 40 nieuwe medewerkers

Sinds begin juni heeft het ERA netwerk 7 nieuwe kantoren geopend, slechts 6 maanden na de start van de prospectie om het Franstalige netwerk uit te breiden. Bovendien staat in september nog de opening van twee nieuwe kantoren in Brussel en Wallonië gepland. De doelstelling om 15 nieuwe kantoren te openen tegen 2022, zal dus zeker worden behaald. Meer nog: dit zal misschien zelfs een jaar vroeger dan gepland lukken. Daarnaast volgen momenteel meer dan 40 nieuwe werknemers een opleiding binnen de eigen organisatie. Zo is het aantal ERA kantoren in Wallonië en Brussel in 6 maanden tijd verdubbeld, van 8 naar 17.

Het ERA netwerk tekent een sterke groei op in Brussel en Wallonië dankzij de investeringen in het Zuiden van ons land. Dit met de opening van een ERA hub in Wallonië - in Eigenbrakel - en de opening van 9 kantoren in de Franstalige regio's van ons land. Het valt niet te ontkennen dat de coronacrisis Belgen aan het denken zet over hun woonvoorkeuren. Maar ook vastgoedmakelaars zijn hun activiteiten én groeiambities onder de loep gaan nemen, wat de verdere consolidatie in een stroomversnelling heeft gebracht. Dit heeft verschillende makelaars in de provincies Waals-Brabant, Namen, Luik en Henegouwen ertoe aangezet toe te treden tot het ERA netwerk, een hefboom voor de ontwikkeling van hun activiteiten.

"ERA blijft zijn netwerk uitbreiden en innoveren, door zoveel mogelijk te digitaliseren en te automatiseren, zonder het persoonlijke contact te verliezen. Deze vernieuwende aanpak spreekt veel makelaars van concurrerende merken aan. Daarom is de tijd nu rijp om kantoren te gaan fusioneren. Het ERA netwerk heeft de wind in de rug omdat het de mogelijkheid biedt deel uit te maken van een groep met aanzienlijke middelen."

Johan Krijgsman, CEO ERA Belgium

Geëngageerde vastgoedprofessionals voor ERA

Alle investeringen van ERA hebben ertoe geleid dat veel makelaars zich hebben aangesloten bij het netwerk. Volgens Emmanuel Deboulle, Business Development Manager van ERA voor Brussel en Wallonië, zijn er veel factoren die deze filiaalhouders hebben weten te overtuigen. Zo is er de internationale reputatie van het netwerk en de 25 jaren ervaring in België. Maar ook de middelen die de makelaarsgroep heeft ingezet, zoals de coaching van makelaars, de grootschalige digitalisering van de marketing en hun innovatieve klantenrelatiebeheer.

"Enerzijds zijn er de innovatieve ideeën en verregaande digitalisering van ons klantenrelatiebeheer op basis van Salesforce, een professioneel marketingplatform. Maar anderzijds ook de persoonlijke coaching gedurende de hele ontwikkeling van het kantoor, een ERA Academy met regelmatige opleidingen - waarmee men het individuele niveau kan opkrikken - en ook gewoon de algemene uitwisseling van ervaringen en vaardigheden tussen de leden van het netwerk. Het zijn allemaal argumenten die de vele makelaars ertoe hebben aangezet om zich bij ons aan te sluiten. Het succes van deze lancering is het resultaat van teamwork en talrijke investeringen waar we nu al twee jaar intern mee bezig zijn."

Emmanuel Deboulle, Business Development Manager Brussel en Wallonië

De CEO van ERA Belgium, Johan Krijgsman, wil dan ook in die richting blijven verder gaan.

"Onze ambitie om het ERA netwerk in het zuiden van het land verder te ontwikkelen en nieuwe leden te blijven aantrekken is glashelder. Er is nog veel potentieel op tal van locaties, met heel wat gepassioneerde vastgoedmakelaars."

Johan Krijgsman, CEO ERA Belgium

Over ERA

ERA werd anno 1972 in de VS opgericht en is sinds 1995 ook actief op de Belgische vastgoedmarkt. Vandaag omvat de vastgoedgroep meer dan 2.286 makelaarskantoren in 35 landen, waaronder meer dan 1.108 in 18 Europese landen. ERA bundelt meer dan 50 jaar ervaring en brengt de expertise van meer dan 36.000 medewerkers samen.

In België telt ERA meer dan 140 ERA kantoren, stuk voor stuk door het Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars (BIV) erkende makelaars. ERA realiseerde in 2022 ruim 10.500 transacties in België waarvan 6.600 verkopen en zo'n 3.900 huurovereenkomsten.

Maak kennis met ERA Belgium op www.era.be, met het Europese netwerk op www.eraeurope.com en met ERA wereldwijd op www.era.com.